gott

Jaha efter dagens underbara solskens väder kom verkligen hösten med regn & rusk....:-(
Tur då man sitter under täcket inomhus med massor av tända ljus och gott te.

Jag lagade sånna smarriga morotsplättar förut till middag som jag verkligen måste tipsa om:

Grovriv morötter 4-5 st.
Blanda med 1/2 finhackad gul lök, ett ägg och ca 1 /2 dl grahamsmjöl i en bunke.
Krydda valfritt med salt & peppar. Jag hade även i lite vitlökspulver & torkad basilika.
Rör runt, forma lite mindre plättar och stek i olja tills varje sida blir frasig och fått färg.
Servera med en halv avocado & massa grönsaker till, så gott var det.

Till efterrätt blev det  2 skivade äpplen i en ugnsäker form med smultäcke av  lite fiberhavregryn, gramhamsmjöl,krossade lin-och solrosfrön samt lite olivolja och honung. Till pajen blev det lättkesella.

Sund & enkel middag och super gott var det med lite äppelkaka som även den va nyttig... hör ju hösten till med paj lr hur?:-)




Förut idag åt jag och Paloma Sushi på ett helt nyöppnat ställe på järntorget. 9 bitars sushi för under 50 lappen va riktigt billigt. Premiärpriser.. Dock var det kaos för dt va kö och vi fick vänta nästan 25 min så blev lite stressigt eftersom Pal bara hade en timmes rast. Jaja det var gottans ialf..

Fick njuta av solen med en latte i vasaparken på eftermiddagen och en bra bok.. höll på o somna så gick faktiskt hem o la mig en timme... sket till och med i träningen för kände att min kropp behövde en vilodag...

Min pöjk är ute o dricker lite bira med kompisar, han kommer hit sen och imorrn på förmiddagen ska vi gå och simma på Valhalla.



Simma är ju hur skönt som helst att börja dagen med. Så dt är nåt ja verkligen ska försöka göra ialf en dag i veckan....blir ju på helgen sen när man jobbar...
Först ta en proteindrink och sen går man & simmae en timme i bra tempo..Basta & bada jazzucci efteråt & så går man tillsammans till ett fik och äter nå smarrig sallad lr frukost ihop... Mysigt lr hur?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0